سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترنم باران
 
قالب وبلاگ

چند روز پیش استادمان حرفهای زیبایی زد،که ذهن من رو خیلی به خودش مشغول کرد تا جایی که تصمیم گرفتم دست به قلم شم و چند سطری رو در این باب بنویسم.حالا تمام اون حرفها خلاصه شده بود تو یه فرمول ریاضی دبیرستانی ،که اون سالها چقدر از ریاضی و فرمولهاش فراری بودمو با خودم فکر می کردم آخه کجای زندگی این فرمولها دست منو می گیره و این روزها می فهمم که برداشتم از فرمولها سطحی بوده و اگر پرده های غفلت رو از جلوی فکر و اندیشمون کنار بزنیم ،با چه دریای وسیعی از معارف روبرو می شویم ،که میشود همان علمی که خداوند فرموده :«علم نوری است که در قلبهایتان قرار داده ایم.»

خوب حالا این فرمول چی بود؟

فرمول اول:

(هر عدد طبیعی در برابر بی نهایت ،مساوی صفر می شود)یعنی هر کسی که با هر پست ومقام ،شان اجتماعی ،ثروت بخواهد راهش را از راه خدا جدا کند،وسرکشانه در برابر ذات اقدس الهی قرار گیرد ،هلاک و نابود می شود.

فرمول دوم:

(هر عدد طبیعی ضربدر بی نهایت ،مساوی بی نهایت می شود) یعنی هرکسی که باشی ولی وجود محدودت را به وجود نا متناهی الهی گره زده باشی ،می شوی باقی و جاویدان.

زیباترین مصداق را برای این فرمول زیبا در عصر خودمان ،کسانی نیافتم جز شهدای عزیزمان ،که چه هنرمندانه لحظه به لحظه زندگی خود را کارگردانی کردند و ثمره تلا ششان فیلم های سینمایی بی بدیلی شد که در آن هیچ تصویر ،صدا ،...بی دلیل اتفاق نیفتاد و همه جزئیات در خدمت خواست واندیشه الهی کارگردانش قرار داشت.

با خلق صحنه های ماندگار ،روح بیننده را نیز آسمانی می کنند و دست او را نیز می گیرند تا مانند خودشان رفیع گرداندند.این تاثیر گذاری بر روی مخاطب تا جایی پیش می رود که بر ذهن و قلب انسان گرفتار در روزمرگی و مادی زدگی نیز اثر خود را خواهد گذاشت ،او را نیز همسو با خود می کنند . باور ندارید ؟فقط کافیست بلیط برای تماشا کردنشان تهیه فرمایید.

البته این موهبت الهی رو مدیون چیزی نیستند جز جهاد اکبر ،آنجا که شهید چیت سازیان گفته بود:«تنها کسی می تواند از سیم خاردار دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفسش گیر نکرده باشد.» و وقتی نفست قربانی شد ،آنگاه است که می توانی روحت را به پیشگاه الهی تقدیم بداری و فنای فی الله شوی و جایزه سرخ شهادت را نصیب خود گردانی.

حالا برویم آن ور قضیه سر قصه خودمان ،توی روزگار وعصری که همه چیز رنگ و بوی مادیات می ده،بالطبع انسان ها هم زندگیشون را حول زمین و تعلقاتش می نویسند و کمتر کسی پیدا می شه که گاهی به آسمان هم نگاه کند.فی المثل فیلم هایی می سازند که در آن به مقدس ترین مقدسات دینی شان توهین می کنند.گاه چادر را که معراج گاه زنان عفیفه است را تا سر حد فقر و بی فرهنگی و بد بختی پایین می آورند،گاه انسان معتقد را متهم به دزدی و دروغ می کنند،و جالب است که همین انسان معتقد که آنقدر حلال و حرام پولش برایش اهمیت داردو حاضر به خوردن قسم دروغ نیست ،بدون اجازه همسرش در خانه دیگری کار می کند (نگویم شرط اسلام را زیر پای گذاشته ،بگوییم شرط انسانیت و اخلاقیات را پایمال کرده.)پس یعنی می خواهد بگوید ،انسان مذهبی این جامعه به ظاهر مذهبی ست و یاد گرفته که این گونه باشد ،مذهب پوشالی و تو خالی!

گاه وانمود می کنند که جامعه اسلامی به شکلی است که فضای داخل آن برای تربیت نسل آینده و زندگی اخلاقی مناسب نیست و این شرایط تا حدی است که موجه ترین طبقات اجتماعی که می خواهند اخلاقی زندگی کنند ،نمی توانند و علی رغم خواست قلبی خود مجبور به دروغ گفتن هستند.

و گاه نیز در هم ریختن اعتقادات یقینی ،القای شکاکیت در برداشت ها و قضاوتها،نا کار آمدی ساختار اداری قضاوت در حل مشکلات را به نمایش می گذارند.

و در آخر ترویج سبک زندگی مدرن و سکولار و کشته شدن نسل مذهبی و معتقد به دست انسان مدرن را به عرصه می گذارند.

و بعد با تشویق و ترغیب آماده می شود برود تا مزد به سخره گرفتن اعتقادات خود و ملتش را ازدست شیاطینی در یافت کنند که سالیان سال است که با تمام قوا کمر بسته اند با هر حربه ای پرچم اسلام را به زیر آورند و در این راستا از هر برنامه ای که آنها را در جهت رسیدن به هدفشان کمک می کند ،با هزاران عنوا ن پر زرق و برق ،حمایت می کنند.

و صدای قهقهی مستانه شان به گوش می رسد هنگامی که از بطن اسلام و جامعه اسلامی ،مهره می گیرند بر علیه اسلام،و دستان آنان را در دستان آتشینشان می فشرند و با جوایز اسکار ،جایزه صلح نوبل ،جایزه کن ،و....از تک تک شان به اصطلاح قدردانی می کنند.

ولی دشمنان بدانند که می دانند ،مشت کوبنده را بر دهانشان شهدا و ملت قهرمانی می زنند که بصیرت و آگاهی را سر لوحه کار خود قرار داده اند،و می دانند پشت هر اتفاق به ظاهر مسرت بخشی چه دستان آلوده ای دست اندر کارند تا لگد مال کنند اسلام و مسلمانان واقعی را.

و اینجاست که به عمق غربت مولایی پی می بریم که تک تک مان با اعمال و رفتارمان می توانیم به تعجیل در فرجش کمک کنیم و یا تیری شویم بر قلب شکسته اش .و چه مسئولیت خطیری ست بر گردن ما ،که باید فردای قیامت در پیشگاه الهی پاسخ گو باشیم.

الهی در این راه پر پیچ و خم از تو و واسطه های فیضت (ائمه هدی )مدد می جوییم.

به امید ظهور آن خورشید عالمتاب


[ سه شنبه 91/2/26 ] [ 11:4 صبح ] [ سحر رحمانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بنده حقیر ،با استعانت از خدا و ائمه اطهار سعی می کنم مطالب مفید و جالبی رو ،البته در حد وسعم در اختیار شما دوستان قرار بدهم.و من الله توفیق
» آرشیو مطالب

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان









» طراح قالب